
Czy Aeon2 podniosą poprzeczkę jeszcze wyżej?
Aeon 2 Noire to nie jest tylko drobny face lifting. To przede wszystkim nowe, inne niż w klasycznej wersji Aeon strojenie słuchawek według tzw. Krzywej Harmana, która ma odpowiadać brzmieniu podobającemu się przeważającej ilości osób.
Krzywa Harmana (wyznaczona przez Seana Olive) powstawała na podstawie wieloletnich badań i setek testów i pomiarów, aby finalnie być najdoskonalszą znaną wartością matematyczną tzw. przyjemności ze słuchania. Efektem takiego strojenia jest poprawienie prezentacji basu, zachowanie aksamitnego brzmienia średnicy, które jest znakiem firmowym słuchawek Dan Clark Audio, oraz jeszcze bardziej "błyszczące" wysokie tony. Tuning słuchawek zaowocował również zwiększeniem dynamiki i rozdzielczości dźwięku oraz nadal jeszcze bardziej przestrzenne brzmienie.
Aeon w podróży
Wielu użytkowników podróżuje ze słuchawkami i oczekuje, że słuchawki nie będą dla niego kolejnym bagażem... Dlatego słuchawki Mr Speakers nie tylko wyposażone są zawsze w podróżne etui, ale producent czuł pewien niedosyt i postanowił w modelu Aeon 2 pójść o krok dalej. Na potrzeby mobilności zespół inżynierów opracował zupełnie nową konstrukcję pałąka, umożliwiającą składanie słuchawek i zmniejszenie o połowę rozmiarów słuchawek i etui. Celem jest idealne pasowanie rozmiaru do bagażu podręcznego.
Dan Clark Audio poza nowatorskim designem, jakością brzmienia zwraca uwagę na cenę słuchawek. Stanowi to niejako misję producenta, aby oferować zaawansowaną technologię w cenach niższych od konkurencyjnych produktów.
Cena modelu na rynku polskim to 3999 PLN z VAT.
Gdzie kupić / posłuchać?
Słuchawki można kupić i przetestować w specjalistycznej sieci sklepów MP3Store oraz HiFiPRO lub w dowolnym innym sklepie audio, który zechce wprowadzić je do oferty.
Specyfikacja
• Skuteczność: 92dB / mW (zamknięte), 94dB (otwarte)
• Waga (bez kabla): 340g (zamknięte), 321g (otwarte)
• Odłączany 2-metrowy podwójny kabel premium z zakończeniem 3,5 mm i 1/4”
• Impedancja: 13 omów
cena: 3999 zł
Krzywa Harmana, wynaleziona została w 2012 roku, aby odwzorować gusta słuchaczy na podstawie wykresu częstotliwości. W wielkim skrócie: dzięki wieloletnim badaniom na dużej grupie populacji udało się stworzyć krzywą, która ma reprezentować brzmienie słuchawek najbliższe wysokiej jakości głośników umieszczonych w idealnie wygłuszonym pomieszczeniu.