


PIEGA: szwajcarzy stworzyli punktowe, wysoko-średniotonowe przetworniki wstęgowe 2. generacji
Na przestrzeni ostatniego roku pisałem o bardzo kreatywnych zmianach w konstrukcjach topowych przetworników średniotonowych kilku producentów, które zaowocowały znaczną poprawą jakości.
Na tym tle Piega „zaklepała" sobie miejsce szczególne tworząc przetwornik wysoko-średniotonowy drugiej generacji, który nie dość, że jest wstęgowy, to jeszcze koncentryczny (kwadrat w kwadracie), czyli tworzący tzw. punktowe źródło dźwięku.
No po prostu technologiczny kosmos.
(kliknij w film)
Dominik Zuger / do taktu Piega Coax 811 przygrywała drużyna: NAIM NAP 300 + NAP 300PSU / NAC 252 / NDX 2 SUPERCAP
(kliknij)
Dominik Zuger (Piega): Demonstrujemy kolumny podłogowe z serii CoaX 811, które miały swoją premierę na około miesiąc przed warszawską wystawą. Są one niejako spadkobierczyniami bardzo udanego modelu Coax 711. Przeprojektowaliśmy tweeter i cały system wstęgowy, w którym wzmocniliśmy tłumienie i ogólnie go udoskonaliliśmy na wielu poziomach.
Układ jest w stanie teraz zacząć pracować niżej (od 450 Hz – red.), co bardzo dobrze wpłynęło na wokale i ogólnie na muzykalność – wizualnie różnica nie jest duża, ale akustycznie to spory skok.
Przetworniki pierwszej (mały) i drugiej generacji – wysokie i średnie częstotliwości generowane z tak skonstruowanych przetworników wstęgowych są jedynymi prawdziwie punktowymi źródłami, ponieważ tylko one wykorzystają wspólną membranę, która gwarantuje przez to jednakowy punkt startu dla fal różnych częstotliwości / nowe przetworniki występują w seriach Coax i Master
Przeprojektowaniu uległ również aluminiowy korpus, a dokładnie jego wewnętrzne wzmocnienia. Całość jest jeszcze bardziej sztywna i przenosi jeszcze mniej wibracji.
Tu prezentujemy największe w rodzinie Coax 811, ale zmiany dotyczą całej serii, w której są mniejsze podłogówki 611 i głośniki podstawkowe 411.
System bezprzewodowy Piega RX jest tak neutralny wzorniczo jak sama Szwajcaria, więc i nie rzuca się w oczy / na zdjęciu kolumny podłogowe Ace 50 Wireless RX i Ace Sub Medium Wireless RX / i mimo, że tego nie widać, to dość drogi system – pionowe słupki po 11.5K, a poziomy 10.5K zł
Prezentujemy również system bezprzewodowy z głośnikami podłogowymi, podstawkowymi, centralnym i subwooferem, więc w zasadzie można na nich postawić w pełni bezprzewodowe kino domowe.
To, co zadziwia, to że pomimo kompaktowych rozmiarów przenosi on całe pasmo schodząc aż do 30 Hz. Poza tym posiada jeszcze jedną właściwość – dzięki cyfrowej obróbce sygnału, nawet jeśli słuchasz bardzo cicho, to nadal dostarczane jest pełne pasmo i całość brzmi do tego bardzo ciepło.
I tak dotarliśmy do pewnej niespodzianki, która mocno nabruździła. Szwajcarzy (chyba z sympatii do naszej wystawy) przywieźli ze sobą pewien przedpremierowy model, który stał ukryty zasłonięty na czarno. Włączano go co 2-3 godziny na kilka utworów i znów był chowany. Jako, że był to pokaz nieoficjalny, więc poproszono mnie o nieujawnianie szczegółów, oraz niepublikowanie w sieci zdjęć nowych kolumn. I tak oto większość fajnych zdjęć trafiła do przysłowiowego kosza. Przypuszczam, że oficjalna premiera będzie miała miejsce dopiero w przyszłym roku w Monachium, więc póki co jeszcze jedno zdjęcie z Dominikiem :)
Rozpoznawalność produktów Piega bierze się między innymi z wykorzystywania ekstrudowanego (wyciskanego – red.) aluminium do produkcji korpusów, oraz charakterystycznych przetworników wstęgowych, które firma udoskonala już od 30 lat
/ cała technologia i produkcja odbywa się na miejscu w Piega, a wiec pochodzi ze Szwajcarii…