


EIC: Pięć odsłon z hi-endowego świata
Kiedyś Edyta Bartosiewicz śpiewała z Kazikiem „Cztery pokoje…” i to się rymowało, a niech by tak spróbowała zaśpiewać „Pięć pokoi…”, a tyle dokładnie zajmowała ekspozycja dystrybucyjna EIC, który pokazał trochę klasyków, trochę nowości, a łączyło je dawanie radość ze słuchania muzyki. Zresztą sami zobaczcie…
Heinz Lichtenegger — wizjoner i kopalnia wiedzy zarazem
Pokój 118 — MUSICAL FIDELITY + AUDIO PHYSIC + ORACLE
Od razu zapowiadam, iż zrealizowaliśmy tu bardzo ciekawą i długą rozmowę z panem Heinzem Lichteneggerem (właściciel MUSICAL FIDELITY i PRO-JECT), która niedługo się ukaże jako osobna publikacja. To będzie materiał wart obejrzenia, bo nie codziennie trafia się na ludzi w branży z równie głębokim i analitycznym spojrzeniem na przyczyny, a nie tylko skutki różnych rozwiązań technicznych, a do tego chętnych do dzielenia się wiedzą.
Hi-Endowa seria MUSICAL FIDELITY NU-VISTA — sprzęt marzenie, bo lampowy, a jednocześnie jakby nie lampowy, bo pozbawiony wielkich próżniowych baniek — jedynie MUSICAL posiada dostęp do wojskowych lamp nuwistorowych (bo wykupił wszystkie jakie wyprodukowano), a jakby tego było mało, to wzmacniacze były napędzane przez wydajne niczym elektrownia zasilacze.
AUDIO PHYSIC CARDEAS — kolumny z nowatorskim przetwornikiem średniotonowym pozbawionym dolnego zawieszenia przez co zyskał na dynamice — napęd ma po prostu ze 30-50% mniejszy opór do pokonania i stąd ten wzrost szybkości.
Kolumny AUDIO PHYSIC CARDEAS / NU-VISTA DAC / NU-VISTA VINYL 2 / przedwzmacniacz NU-VISTA PRE i poniżej jego zasilacz PSU / stereofoniczna końcówka mocy NU-VISTA PAS + jej PSU / okablowanie KIMBER KABLE
Gramofon ORACLE AUDIO DELPHI
Pokój 120 — MoFi + BAT + jeszcze więcej MoFi
To był MoFi Room z niewielką domieszką napędzającej wszystko elektroniki firmy BAT (BALANCED AUDIO TECHNOLOGY) na triodach mocy 6C33C-B, a sygnał śmigał po KIMBER KABLE
Ten pokój był jak świątynia i to co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze grał najnowszy gramofon MoFi MASTERDECK ze słynnym już w świecie preampem gramofonowym MoFi MASTERPHONO i podłączanymi na zmianę monitorami z punktowym źródłem dźwięku SOURCE POINT 8 i 10 (nagroda EISA 2023/24).
Ale drugim i nie do przebicia w naszym kraju, gdzie zespół Dire Straits wśród części audiofilskiej braci cieszy się uwielbieniem wręcz religijnym, była przywieziona zremasterowana płyta z próbnego tłoczenia On Every Street, którą przygotowała wytwórnia Mobile Fidelity (to wszystko to jedna firma).
Do tematu powrócę w osobnym materiale w związku z kolejnym zarejestrowanym na video wywiadem, tym razem ze Stevem Shade
... wtedy też wyjaśni się zagadka nietypowego koloru krążka
(kliknij)
Pokój 121 — SYNTHESIS + FYNE AUDIO
Na zmianę grały FYNE VINTAGE FIFTEEN i FYNE F704 (czarne)
(kliknij)
Przedwzmacniacz SYNTHESIS ROMA 117DC / ROMA 14DC+ odtwarzacz CD
SYNTHESIS METROPOLIS NYC500
(kliknij)
Na tle typowych wzmacniacz lampowych potężne monobloki SYNTHESIS METROPOLIS NYC500 po 500 W każdy, robiły wrażenie chyba na każdym. W sumie 16 lamp KT120 podgrzewało atmosferę w pokoju aż miło :)
Ścianę niczym panny na wydaniu wdzięcznie podpierały: FYNE AUDIO F704 / F1-10 / F502 SP / CLASSIC XII / CLASSIC X
Na przeciw usadziły się przysadziste matrony, które córek nie spuszczając z oka miały ciągle coś do powiedzenia: F57SP-8 / F57SP-6
A obok różnie obdarzeni lampowi młodzieńcy z rodu SYNTHESIS, którym tylko jedno było w głowie: "grzać, grzać i ładować te panny... sygnałem" ROMA 96DC / bliźniacy ROMA 98 / ROMA 753AC
A pomiędzy nimi zasiadła starszyzna oczekująca na dalszy rozwój wypadków, co dla niepoznaki podziwiała okablowanie KIMBER KABLE i SYNTHESIS
Pokój 124 — DUAL + MUSICAL FIDELITY + FYNE
Na stole: gramofon MUSICAL FIDELITY M8xtt / wzmacniacz zintegrowany NU-VISTA 800.2 (nagroda EISA 2023/24), a pod nim czarny jak smoła przedwzmacniacz NU-VISTA VINYL 2 / gramofon DUAL PRIMUS MAXIMUS + wkładka ORTOFON QUINETE BRONZE + nowe ramię ORTOFON AS-212R / kolumny FYNE F1-8 / kable ORTOFON
MUSICAL FIDELITY M8xtt
(kliknij)
Ciekawym pomysłem w NU-VISTA 800.2 jest wyświetlacz, który pomimo klasycznego wyglądu zmienia się zależnie od wybranego źródła
(kliknij)
Po latach prac M8xtt chyba w końcu osiągnął status dzieła skończonego. Nie ma co się dziwić, że tyle to trwało, bo gdy jest się jednocześnie największym producentem gramofonów na świecie (Pro-Ject), to szykując flagowca, który z założenia ma partnerować najlepszej elektronice od Musical'a, on niejako z definicji musi się ocierać o doskonałość.
Miałem w ręku to ortofonowskie ramię i wrażenie jest nie do opisania, bo z jednej strony to bardzo precyzyjna w działaniu i delikatna struktura, a z drugiej wykonana wręcz pancernie. Z dobrą wkładką i w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu (pip) urywa.
Na wystawce DUAL'a pokazany był także pierwszy na świecie w pełni automatyczny gramofon DUAL CS-529 ze sterowaniem z aplikacji i sygnałem Bluetooth na wyjściu np. do słuchawek, ale do tego tematu powrócę jeszcze osobno.
Tak jest, będzie również wywiad na temat gramofonów DUAL z dr. Josefem Zellnerem
DUAL PRIMUS MAXIMUS to gramofon wyjątkowy, ponieważ pierwszy w swoim rodzaju, ale na czym polega jego oryginalność dowiemy się z wywiadu
Pokój 125 — MUSICAL FIDELITY + PMC + ORACLE
Okablowanie od... oczywiście KIMBER KABLE
(kliknij)
To był pokój szczególny, taka mała bombonierka pełna cukiereczków. Osią uwagi był przywrócony do życia legendarny wzmacniacz MUSICAL FIDELITY A1.
Z takimi powrotami bywa różnie, bo często z powodu upływu czasu wydaje nam się, że coś grało super, a nagle okazuje się płaskie jak deska do prasowania, ale nie w tym przypadku — A1 był i pozostanie legendą, tyle że znów możliwą do kupienia. Do tego postawiono równie legendarne monitory bliskiego pola MUSICAL FIDELITY LS3/5a (na licencji BBC), które pokazały, że rozmiar pudełka na buty wcale nie musi świadczyć o wielkości przekazu.
Taki czysty analog z całkiem wysokiej półki, a pomimo to za pieniądze, które zmuszają do sprzedaży nerki — większą garścią przemyśleń podzieliłem się w tekście:
> MUSICAL FIDELITY: A1 + LS3/A5 + DUAL: CS 618Q — 100% analogowy zestaw terapeutyczny
Drugą prezentacją był brytyjski wzmacniacz PMC COR z firmowymi kolumnami PMC PRODIGY 5. To również relatywnie niewielkie kolumny z linią transmisyjną, które niejednego przyprawiły o opad szczęki.
Wzmacniacz zintegrowany MUSICAL FIDELITY A1
ORACLE AUDIO ORIGINE Mk2
Wzmacniacz zintegrowany PMC COR
MUSICAL FIDELITY LS3/5a — niech rozmiar, ani nieco przaśny wygląd nikogo nie zniechęca do posłuchania — szatan nie kogut
Od lewej: PMC TWENTY5.22i / PMC TWENTY5.21i / PMC TWENTY5.23i / PMC TWENTY5.24i / PMC TWENTY5.26i / IB2-SE