


NAMM'25: Behringer LM Drum & P24 - Nowa era maszyn perkusyjnych i monitoringu!
Behringer na targach NAMM z nowości zaprezentował dwa ciekawe urządzenia, z zupełnie różnych kategorii - perkusyjnej i nagłośnieniowo/studyjnej. Pierwszy to LM DRUM, czyli hybrydowa maszyna perkusyjna z samplingiem, zaś drugi - P24 - to nowy mikser personalny do sterowania osobistym odsłuchem.
Behringer LM DRUM
LM DRUM ucieszy zapewne fanów klasycznych brzmień perkusyjnych z lat 80. ubiegłego stulecia. Ten automat perkusyjny wyposażony jest w prawdziwy 8/12-bitowy silnik próbkowania dźwięku, który oddaje istotę brzmienia stu legendarnych brzmień perkusyjnych z lat 80., w tym tych zaprojektowanych przez Rogera Linna, takich jak LM1, LM2, LM9000 i innych. Oprócz brzmień, które zaszyte są w pamięci urządzenia, można też nagrywać - korzystając ze zintegrowanego wejścia liniowego - i przechowywać własne próbki.
Behringer LM DRUM to nie tylko nawiązanie do przeszłości, ale w pełni nowoczesny instrument. W jego wnętrzu drzemią analogowe obwody, w tym oryginalne 3320 VCF i 2164 VCA, które nadają bębnom bogaty i organiczny charakter. Dzięki 16-głosowej architekturze i niezależnej kontroli poziomu i panoramy dla każdego głosu można z łatwością tworzyć złożone i dynamiczne aranżacje perkusyjne. Posiada również 64-krokowy sekwencer perkusyjny, który obsługuje wielomiar, powtarzanie kroków, powtarzanie nut, wyzwalanie w czasie rzeczywistym, wyciszanie ścieżek i solo ścieżek. Korzystając z 16 czułych na uderzenie padów można tworzyć skomplikowane wzory i groove’y lub użyć enkodera do edycji parametrów, takich jak Tempo, Swing, Probability, Flam i Random.
Urządzenie sprawdzi się zarówno w studiu, oferując 16 niezależnych wyjść analogowych do zewnętrznego przetwarzania lub nagrywania rytmów jako wielościeżkowe audio, ale również i na scenie. W LM DRUM można zapisać do 8 utworów i 128 patternów, które można importować/eksportować podczas odtwarzania. Można także użyć trybu Pattern Mode i Song Mode, aby zaaranżować swoje patterny w pełne utwory i łączyć je ze sobą w zestawy na żywo i rozbudowane kompozycje.
Behringer P24
Zarówno perkusistów, jak i innych muzyków występujących na żywo (ale i też pracujących nad swoim materiałem w studio) ucieszy też na pewno nowy mikser personalny Behringer P24. Mikser może przyjąć i obsłużyć 12 sygnałów (grup) stereo, kontrolowanych za pomocą 12 dedykowanych 60-milimetrowych tłumików. Każdy kanał jest domyślnie skonfigurowany jako STEREO, ale można go również ustawić na MONO lub DUAL MONO. Dodatkowy 13 tłumik służy do ustawiania poziomu sygnału z wejścia mikrofonowego, służącego do komunikacji z pozostałymi muzykami i/lub realizatorami dźwięku - można go załączać/wyłączać za pomocą przełącznika nożnego nawet podczas występu.
Oprócz możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu P24 ma wbudowany stereofoniczny mikrofon wewnętrzny, który również może być wykorzystywany do komunikacji. Sygnał z tego mikrofonu można również włączyć do miksu, aby uchwycić dźwięk otoczenia, w celu uzyskania bardziej naturalnie brzmiącego miksu monitorowego.
Wszystkie kanały w Behringer P24 są przesyłane wraz z etykietami z konsolety za pośrednictwem AES50 lub StageConnect, znacząco upraszczając konfigurację osobistych systemów monitorowania. Nawet podczas korzystania z Ultranetu, który nie może przesyłać danych etykietowania, wszystkie Behringer P24 mogą kopiować konfigurację utworzoną na pierwszym urządzeniu w łańcuchu. Miksery można bowiem łączyć łańcuchowo, podając sygnał od jednego do kolejnego, lub z wykorzystaniem koncentratora Behringer P24HUB, który jest oczywistym wyborem dla większych konfiguracji, szczególnie w zastosowaniach touringowych.
Korzystając z P24HUB nie potrzebujemy zewnętrznego zasilacza dla mikserów P24. Behringer P24HUB umożliwia bezpośrednie podłączenie do 4 mikserów Behringer P24. Każdy mikser Behringer P24 może mieć również drugi Behringer P24 połączony łańcuchowo, co daje łącznie 8 mikserów osobistych zasilanych z jednego koncentratora P24HUB.
Aby uzyskać najbardziej solidną wydajność i duże odległości między mikserami (np. na dużych scenach), zaleca się stosowanie wysokiej jakości okablowania DMX. W przypadku krótkich połączeń można użyć standardowych kabli XLR.