

DYNAUDIO MUSIC - bardzo inteligentne audio
Gdy uznana firma kolumniarska bierze się za temat małych głośników bezprzewodowych to albo próbuje dostosować się do zmieniającego się rynku, albo ma coś ekstra do zaproponowania. Dynaudio Music to na 150% ten drugi przypadek, bo kolumnami bezprzewodowymi (XEO) zajęli się jako jedni z pierwszych.
Elementy składające się na system Music można było zobaczyć premierowo na już AVS 2017, jednak do szerokiego handlu trafiły najpierw w Azji, a w Polsce i Europie są dostępne od jakiegoś tygodnia.
Music 1 - zasilanie sieć lub akumulator,
1x 10 cm woofery + 1x 25 mm kopułka = 80 W (po 40 W na głośnik)
Dynaudio promuje swoje najnowsze dziecko bardzo ambitnym hasłem: „Najinteligentniejszy bezprzewodowy system audio na świecie”. Czy to przypadkiem nie są puste przechwałki marketingu? No, nie sądzę…
Music 3 - zasilanie sieć lub akumulator (do 8 godzin pracy),
1x 13 cm woofery + 2x 25 mm kopułki = 120 W (po 40 W na głośnik)
Na rodzinę Music składają się cztery różne wielkościowo modele głośników bezprzewodowych (od 80 do 300 W), które można skonfigurować w system multiroom (do 6 urządzeń) lub używać samodzielnie.
Można by rzec, że to standard, gdyby nie pozostałe cechy odróżniające je od konkurencji - każdy z głośników został bowiem wyposażony we wbudowane inteligentne algorytmy kalibracyjne dopasowujące automatycznie charakterystykę brzmienia do pomieszczenia, miejsca gdzie został postawiony oraz do preferencji słuchacza.
Music 5 - modele 5 i 7 uruchamia się poprzez zbliżenie ręki,
1x 13 cm woofery + 2x 8 cm średniotonowe + 2x 25 mm kopułki = 250 W (po 50 W na głośnik)
Głośniki są więc w stanie wykryć czy stoją przy ścianie, w rogu czy w otwartej przestrzeni pokoju. Kontrolują również poziom hałasu tła dostosowując swój poziom wzmocnienia by pozostać słyszalne na stałym poziomie. Jakby tego było mało, to adaptują się również do preferencji muzycznych użytkownika dzięki tzw. playlistom Music Now.
Music 7 posiada wejście HDMI z kanałem Audio Return, dzięki temu może pracować jako bardzo mocny soundbar,
2x 13 cm woofery + 2x 8 cm średniotonowe + 2x 25 mm kopułki = 300 W (po 50 W na głośnik)
Music Now poprzez wskazanie ulubionych wykonawców i utworów w serwisie TIDAL (90 dni okresu próbnego za free) dokonuje kolejnych modyfikacji sygnału. Aplikacja sterująca (Android, iOS) posiada przyciski: Lubię / Nie Lubię pozwalające na doprecyzowanie serwowanej muzyki. Po włączeniu każdy głośnik automatycznie łączy się przez Wi-Fi z serwisem i stara się grać utwory odpowiadające naszym preferencjom. Można stworzyć do pięciu takich preferencyjnych playlist dostępnych z poziomu przycisków na obudowach.
Do danego presetu można przypisać: płytę, wykonawcę, utwór, stację radia internetowego lub inną treść,
to jakby mieć radio, które gra tylko ulubioną muzykę
Do dyspozycji są też: Spotify Connect, Bluetooth aptX, AirPlay, serwery DLNA w sieci domowej, USB, wejście optyczne (Music 5 i 7, do 24 bit 96 kHz), HDMI ARC (Music 7) i wejście mini jack 3.5 mm. Transmisja odbywa się przez Wi-Fi w standardzie Hi-Fi.
Wszystkie wykorzystane do budowy przetworniki są produkcji Dynaudio. Nisko- i średniotonowe mają membrany MSP + jedwabne kopułki wysokotonowe.
W modelu 5 i 7 obudowy wykonano z aluminium, a pokrywający je materiał można wymieniać. Dynaudio Music to kolejny przykład pokazujący jak oryginalne jest duńskie czyli skandynawskie wzornictwo. Możliwy jest również montaż naścienny.
Dostępne kolory: jasnoszary, ciemnoszary, czerwonym i niebieski
Ceny sugerowane: Music 1 - 2.190 zł, Music 3 - 2.690 zł, Music 5 - 3.390 zł, Music 7 - 4.290 zł
... i ładna reklama na zakończenie
Dużo ciekawych treści można znaleźć na polskojęzycznej stronie producenta.
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Nautilus - Dystrybucja
